מגוון מאמרים מקצועיים על פתרונות תשלום וניהול בסביבה קמעונאית

גניבות של עובדים מבית העסק: הגיע הזמן לטפל בזה. איך אפשר לצמצם את התופעה?


כל בעל עסק יודע שבשלב כלשהוא הוא יאלץ להתמודד עם תופעה הולכת ומתפתחת של גניבות. אך אם חשבתם שהמקור העיקרי לאובדן עסקי הוא כמה לקוחות שגנבו פריטים מחנויות הרשת, דעו כי הנתונים מציגים תמונה אחרת לגמרי:

59% מסך האובדן של העסק מקורו בגניבות שמבוצעות על ידי העובדים. למעשה, מחקר שנערך בארה”ב מגלה שהיקף התופעה רחב ביותר:

  • 25% מהעובדים גונבים
  • 25% מהעובדים לא יגנבו לעולם
  • 50% מהעובדים יגנבו מדי פעם בהתאם להזדמנויות ולסיכונים העומדים לפניהם

הגניבות נעשות בשיטות שונות, ולא, לא מדובר רק בגניבת מוצרים. פעמים רבות, עובדים גונבים במעמד סגירת העסקה באמצעות פעולות קופה פשוטות הזמינות להם.

לפניכם כמה דוגמאות נפוצות לגניבות:

  • הענקת הנחה לא מאושרת – סידור הנחה לקרובי משפחה ולחברים, למשל על ידי מתן הנחת עובד או רכישה דרך חשבון של לקוח אחר החבר במועדון הלקוחות של הרשת.
  • החזרות סחורה – קבלת סחורה וזיכוי הלקוח ללא חשבונית או ללא בדיקת סיבת ההחזרה.
  • ביטול עסקה פיקטיבי –ביטול עסקה במרמה והחזרת מזומן לכיס העובד.
  • גניבות שעות עבודה – דיווח כוזב למשל על ידי עובד המעביר כרטיס של עובד אחר.

מדובר בהפסדים כואבים שקשה מאוד להתמודד איתם ונקראים בשפה המקצועית ‘אובדן עסקי’. החדשות הטובות הן שלא מדובר בגזרה משמים, וניתן ואף רצוי לצמצם את המקרים באמצעות מגוון פעולות וכלים מתקדמים.

אז מה הפתרון?
את האובדן הנגרם בשל גניבות עובדים לא ניתן לצמצם לחלוטין, אך בהחלט ניתן להפחית אותו משמעותית באמצעות פעולות בכמה מישורים:

גיוס עובדים איכותיים– יש למיין את המועמדים גם מבחינת מידת הנאמנות שלהם למעסיק. לשם כך, מומלץ לקבל המלצות על כל מועמד ממעסיקיו הקודמים ולברר את הסיבות לעזיבת מקומות עבודה קודמים.
מדיניות קפדנית– על ההנהלה להיות פעילה ומעורבת ולהציג מדיניות בלתי מתפשרת בנושא הגניבות. מחקרים מצביעים כי עובדים יגנבו פחות אם הם יפנימו שיש סיכוי טוב שיתפסו ולכן חשוב ליחצן את הנושא.
תכנית תגמול– כדאי ליישם בבית העסק תכנית תגמול אשר תחזק את נאמנות העובדים למקום העבודה.
פתרונות טכנולוגיים– יש מגוון כלים המסייעים לרשתות הקמעונאיות לצמצם משמעותית את האובדן. חשוב להיעזר במומחים אשר יתאימו את הפתרון הטוב ביותר בהתאם לאופי הייחודי של כל הרשת.

פתרונות טכנולוגיים מבית Verifone– לנו בוריפון ניסיון רב בפיתוח פתרונות אבטחה מתקדמים, אשר מוטמעים ברשתות קמעונאיות רבות בארץ ובעולם.
מודול האבטחה שאנו מציעים כולל מערכת ניטור משוכללת ומקיפה המציפה אירועים חריגים שמצביעים על סבירות גבוהה למעילה או גניבה, למשל לפי התפלגות אמצעי תשלום שונה מהנורמה, שימוש חריג בנקודות קרדיט של חברי מועדון, פתיחות מגירה מיותרות, ביטולי עסקה, החלפות ועוד. החריגות מתפלגות פר פרמטרים מוגדרים כמו באילו משמרות זה קורה, מי היו העובדים במשמרת ועוד.
בנוסף, ישנה אפשרות לשימוש במערכות ביומטריות, מערכת בקרת כניסה ומערכת הרשאות המאפשרות זיהוי ודאי חד ערכי של העובד באמצעות טביעת אצבע. מערכות אלו מספקות בקרה על פעולות הדורשות אישור מנהל, וכן מאפשרות למנוע דיווחי שעות כוזבים, הכחשות של הנחות לא מאושרות, גניבות מלקוח ועוד.

לחטיבה הקמעונאית של וריפון הניסיון והכלים לעזור לך להחזיר את השליטה בעסק שלך ולצמצם את הפתח לגניבות למינימום.
אנחנו מזמינים אותך להדגמה ובדיקת אפשרות התאמה אישית עוד היום

מעוניין לצמצם את הגניבות בעסק שלך?
מומחי וריפון ישמחו להתאים לך פתרונות אבטחה שיספקו מענה לצורכי העסק שלך

    השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם



    תנאי שימוש באתר מדיניות פרטיות אישור נגישות