מגוון מאמרים מקצועיים על פתרונות תשלום וניהול בסביבה קמעונאית

"עסקים תחת אש" שיווק ופרסום בתנאי מלחמה.


המשבר המלחמתי יצר אתגרים משמעותיים עבור עסקים רבים, ועולם השיווק אינו יוצא דופן. עסקים רבים נאלצים להתאים את אסטרטגיית השיווק שלהם כדי להתמודד עם המצב החדש, וישנם מספר טיפים שיכולים לעזור להם לעשות זאת בהצלחה.
ביחד עם זיו שיינפלד, בעלים ומנכ”ל משותף של משרד הפרסום Z DIGITAL ייצרנו את עשרת הטיפים לשיווק בתנאי מלחמה.

 

  1. אל תפסיקו לפרסם:
    זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זהו אחד הטיפים החשובים ביותר. גם אם אתם חווים ירידה במכירות, חשוב להמשיך ולחשוף את העסק שלכם לקהל היעד שלכם. צמצמו תקציבים וביחרו את המדיות האפקטיביות עבורכם, השקיעו חשיבה ושלבו אסטרטגיות שיווקיות שונות, כגון פרסום ממומן, שיווק תוכן ופרסום ברשתות החברתיות, שמירת קשר עם לקוחותיכם עם מערכת דיוור (כמו למשל רב מסר, אקטיב טרייל ומיילצ’ימפ המוכרות לקהל הישראלי ועוד) ואפילו פתיחת קבוצות וואטס אפ סביב נושא ייעודי.
  2. התאימו את פלטפורמת המכירה:
    אם המוצרים או השירותים שלכם פחות רלוונטיים בתקופה הנוכחית, כדאי לשקול להתאים את הפלטפורמות הקיימות בהתאם למצב. כמו לדוגמא יצירת אתר איקומרס או שימוש במדיות השונות כגון פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ המאפשרות בניית קטלוג און ליין לעידוד מכירות. בנוסף, אפשרו פתרונות של משלוחים, איסוף עצמי, שירות בבית הלקוח ועוד.
  3. הביעו עמדה והשקיעו ביצירת תוכן בעל ערך:
    הבעת עמדה ויצירת תוכן בעל ערך הוא כלי שיווק חזק בכל מצב, אך הוא חשוב במיוחד בתקופה של משבר.
    בימים טרופים בהם הלקוחות מחפשים תמיכה חיצונית, הן מקצועית וכן גם אישית, *ישנה* חשיבות גדולה לתקשר ללקוחות דעות ברורות, לשתף באינפורמציה ולייצר תוכן בעל ערך שייסייע להם בהמשך. התוכן יכול להוות כלי העשרה להמשך, או כלים להתמודדות במצב הנוכחי כגון, התמודדות עם חרדות, הסברה נכונה ועוד.
  4. התמקדו בבניית קהילה:
    בניית קהילה היא דרך מצוינת להגדיל את החשיפה לעסק שלכם ולשמור על קשר עם הלקוחות שלכם. להוות משענת יציבה המספקת תמיכה, בזמן שכולם צריכים יד מחבקת, מלטפת וקול נגיש. תוכלו לעשות זאת באמצעות הרשתות החברתיות, יתרה מזאת הקהילות הבולטות והמצליחות ביותר בשנים האחרונות אלו קבוצות הוואטסאפ. בעזרת הוואטסאפ ניתן לבנות קהילה לנהל קבוצות רבות בנושאים שונים המותאמים לקהלים שונים, ניהול קהילה בין אם בקבוצה או בקהילה מאפשרת תקשורת ישירה ומהירה עם הלקוחות, כלי להעברת מסרים חשובים, הירתמות להובלה של מהלכים גדולים ותקשורת מאחדת. דוגמא מעניינת לקהילות וואטסאפ, היא קהילות מקומיות, שכונתיות, המשווקות באמצעותה שירותים מקצועיים מקומיים או דיונים על נושאים בעלי ערך.
  5. תהיו גמישים:
    בתקופה שבה אין יציבות והמון סימני שאלה, השתמשו בקבלני משנה, צמצמו עלויות והוצאות מיותרות, ומסגרו את לוחות הזמנים שבהם אתם יכולים לתת מענה, זה הזמן לחשוב על מודלים עסקים רזים יותר כגון, יצירת חבילות שירות, מוצרים חדשים, ונק’ מגע נוספות עם הלקוחות שלכם. הרחיבו את הפעילות הדיגיטלית, (בדף הפייסבוק\אינסטגראם\לינקדאין שלכם). תתקשרו את השינויים והמגבלות בצורה שקופה וישירה ללקוחות שלכם כגון, זמני פעילות ושינויים נוספים.
  6. התמקדו במכירות אונליין
    אם הלקוחות שלכם ממוקמים בעיקרם בדרום או בצפון בימים אלו, ייתכן שהלקוחות שלכם פחות מוכנים לצאת מהבית או לחילופין עקרו מבתיהם. הקדישו זמן כדי להפוך את חווית הקנייה שלהם באינטרנט לאטרקטיבית ויעילה ככל האפשר. זה יכול לכלול שיפורים באתר האינטרנט שלכם, הוספת אפשרויות תשלום מקוונות חדשות או חיבור עם פלטפורמות מרקט פלייס שיסייעו לכם בחיבור לעולם האיקומרס.
  7. חזקו תשתיות חלשות ו/או שחוקות:
    יכול להיות שיש עכשיו ירידה והיא בלתי נמנעת. זה בדיוק הזמן לטפל בכל הנקודות החלשות, תשתיות שיווק שלא היה לנו זמן לגעת בהן עד היום, אופטימיזציה לדף נחיתה, הזנת תוכן לאתר, חיזוק הסושיאל ועוד. בזמן משבר, חשוב לחשוב מחוץ לקופסה, חפשו דרכים חדשות ויצירתיות למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות, זה יכול לכלול אירועים מקוונים, מבצעים מיוחדים או שותפויות עם עסקים אחרים.
  8. ריכשו מיומנויות נחוצות שאין לכם זמן ללמוד ביום-יום:
    האם אתם מבינים את הדוחות שנשלחים אליכם על ידי ספקי השיווק והפרסום? עד כמה אתם שולטים בהתנהגות הגולשים באתרכם? האם אתם יודעים לעדכן בעצמכם תוכן באתר שלכם? אין זמן טוב יותר מזה ללמידה ושיפור מיומנויות. הדבר נכון בין אם אתם בעלי עסקים בעצמכם, מנהלי שיווק ובוודאי עוסקים בשיווק דיגיטלי hands-on, בין אם עבור עצמכם או עבור אחרים.
  9. תכנון השיווק קדימה:
    חשבו מה ניתן לשפר היום כשהתפנה לכם יותר זמן. קחו דף חלק, וכתבו לכם בנקודות פשוטות אילו פעולות בעיניכם הכי נכונות לשנת 2024 שבפתח, הכינו תקציב פוטנציאלי (גם אם לא תשתמשו בחלקו) ופרטו דרכי פעולה ליישום התכנון. ייצרו תיעדוף נכון לעסק, איפה נכון להשקיע מאמצים, איפה פחות, לאחר שהבנתם מה תרצו לעשות ביום שאחרי, תתחילו היום (או מחר) להכין את החומרים השיווקיים, שביום הפקודה הכול יהיה מוכן לעלייה.
  10. צרו או העצימו את הבידול שלכם:
    חפשו ייחוד ובידול שיווקי שיש רק לכם ונסו להבליט אותו: מאחר ובתקופה זו יש פחות שיווק ופרסום ולפיכך יותר מקום לקולות חדשים להישמע, ומאחר וככל הנראה יש יותר זמן פנוי כי העסק מוחלש כרגע או מושבת זו הזדמנות לחשוב על הבידול שלכם ולהציג אותו בדיגיטל. למשל:
    נניח ואתם פיצריה שכונתית, וכרגע המצב חלש כי אנשים מסתגרים יותר בבתים. נניח שתחליטו שזה הזמן לבדל אתכם כפיצה עם קו ללא גלוטן, או כפיצה מרובעת, או פיצה עם 10 סוגי תוספות. הצמדו להחלטה שלכם התמידו והשתפרו תוך כדי תנועה.

סיכום:

החזרה לשגרה עשויה לקחת זמן. אל תצפו לראות תוצאות מיידיות מהמאמצים השיווקיים שלכם. המשיכו לעבוד קשה ולשפר את אסטרטגיית השיווק שלכם, ותראו תוצאות בסופו של דבר.

הטיפים האלה יכולים לעזור לכם לשמור על העסק שלכם פעיל ורווחי בזמן משבר. חשוב להיות גמישים ולהסתגל למצב המשתנה. אל תפחדו לנסות דברים חדשים ולחשוב מחוץ לקופסה.

העולם משתנה במהירות, ולכן חשוב להיות גמישים ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית שלכם בהתאם. אל תפחדו לנסות דברים חדשים ולשנות כיוון אם צריך.

המשבר הנוכחי מהווה אתגר עבור עסקים רבים, אך הוא גם הזדמנות ללמוד ולהתפתח. על ידי יישום הטיפים שהוצגו במאמר זה, תוכלו לעזור לעסק שלכם לצלוח את המשבר ולהתמודד עם המצב החדש.

    השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם



    תנאי שימוש באתר מדיניות פרטיות אישור נגישות